۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۴۱

امام جمعه گناوه:

اولویت بکارگیری نیرو درطرح‌های اقتصادی گناوه با نیروهای بومی باشد

اولویت بکارگیری نیرو درطرح‌های اقتصادی گناوه با نیروهای بومی باشد

گناوه - امام جمعه گناوه گفت: اولویت بکارگیری نیرو در اجرای طرح‌های اقتصادی شهرستان گناوه با نیروهای بومی و بکارگیری این نیروهای باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی صبح پنج شنبه در دیدار با مدیرکل شیلات استان بوشهر اظهار داشت: صنعت شیلات نقش بسیار مهم و پتانسیل و ظرفیت بالایی در اشتغال، درآمدزایی، توسعه اقتصادی و افزایش درآمد ناخالص ملی در کشور دارد.

امام جمعه گناوه افزود: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است و ایشان در پیام مهم و ارزشمند خود همراه با نامگذاری سال بر حل مشکلات اقتصادی مردم تاکید فرمودند.

وی گفت: نقش مردم در رویارویی با مشکلات و رویدادهای پیش آمده برای نظام اسلامی از تهدیدها و تحریم‌های دشمنان تا مقابله با ویروس کرونا بسیار مؤثر، پررنگ و تأثیرگذار بوده است.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: در نظام مقدس اسلامی همواره مردم همراه و در کنار مسئولان بوده‌اند و حضور آنها در کنار مسئولان در همه عرصه‌های انقلاب راهگشا و گره گشا ی مشکلات بوده است.

امام جمعه گناوه با تاکید بر اهمیت توجه به زیرساخت‌های توسعه اقتصادی شهرستان عنوان کرد: استان بوشهر دارای مرز طولانی آبی با خلیج فارس است که ظرفیت بسیار بالایی برای ایجاد اشتغال و تحقق رونق اقتصادی و جهش تولید است.

وی با تاکید بر پیگیری مشکلات صیادان گفت: به برکت نظام مقدس اسلامی اقداماتی خوبی برای رفع مشکلات در حوزه شیلات در طول چهار دهه انقلاب انجام شده است ولی رفع موانع تولید و توسعه زیرساخت‌ها در حوزه شیلات باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

امام جمعه گناوه با اشاره به مشکلات حوزه صیادی و شیلات گفت: از دغدغه‌های حوزه شیلات صید ترال و غیرمجاز و خارج از فصل است که متأسفانه باعث آسیب فراوان به آبزیان بخصوص در فصل تکثیر آنها می‌شود.

وی افزود: اگر چه اقداماتی برای جلوگیری از صید ترال و خارج از فصل صورت گرفته ولی انتظار می‌رود که در این مورد نظارت‌های بیشتری انجام شود تا بتوان به تولید و برداشت بهتر و بیشتر آبزیان و حفظ آنها کمک کرد.

وی اظهار داشت: سرمایه گذاری در حوزه آبزی پروری و توجه به این بخش اقتصادی در مقابله با تحریم‌های دشمنان و کاهش وابستگی اقتصادی کشور به نفت، کمک شایانی خواهد کرد و باید از این ظرفیت حداکثر استفاده برده شود.

حجت الاسلام رکنی حسینی گفت: یکی از موانع تولید و سرمایه گذاری، روند طولانی کارهای اداری برای سرمایه گذاری است که باید کوتاه شود تا سرمایه گذاران به سمت سرمایه گذاری راغب شوند.

امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: خیرین و سرمایه گذران برای سرمایه گذاری در مسیر جهش تولید و بارور شدن اقتصاد مقاومتی در حوزه آبزی پروری راهنمایی و هدایت شوند.

امام جمعه گناوه با اشاره به اجرای طرح‌های آبزی پروری در شهرستان گناوه بیان کرد: با اجرای این طرح‌ها باید فرمایشات مقام معظم رهبری در امر اقتصاد و جهش تولید جامه عمل پوشانده شود.

حجت الاسلام رکنی حسینی اضافه کرد: نظارت کافی بر واگذاری در این طرح‌ها صورت گیرد تا افرادی که توانایی و ظرفیت این کار را دارند بتوانند از این موقعیت برای شکوفایی اقتصادی استفاده کرد.

وی گفت: اولویت بکارگیری نیرو در اجرای طرح‌های اقتصادی شهرستان گناوه با نیروهای بومی و بکارگیری این نیروهای باشد.

وی گفت: علاوه بر تولید باید به صادرات محصولات نیز توجه ویژه ای صورت گیرد و تولید کنندگان باید مورد حمایت و کمک دولت قرار گیرند.

کد خبر 4947012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha